top of page

ג'ורג' לוקאס - "מלחמת הכוכבים"

שביזות יום א' המפורסמת אינה פוסחת על כותבים, ולכבודה אנחנו בארט-האוס משיקים שירות לציבור, בשם "משבר יום א'". בכל יום ראשון נביא סיפורים של יוצרות ויוצרים מוכרים מהארץ ומהעולם, שהיו קרובים לייאוש ולזניחת הכתיבה, אבל אז הצליחו בדרכים שונות ויצירתיות להתגבר על המכשולים, החיצוניים או הפנימיים, ולהמשיך ליצור את יצירת המופת שלהם.

אל תשכחו ללחוץ לייק לעמוד שלנו, כדי לקבל בכל שבוע את הסיפור שיגרום לכם להרגיש קצת יותר טוב עם המשבר האישי שבו אתם נמצאים כרגע.

מתוסכלים יקרים, אנו מתחילים את הסדרה שלנו עם לא אחר מאשר ג'ורג' לוקאס, שניסה נואשות לשכנע את העולם לאפשר לו ליצור סרט קטן בשם "מלחמת הכוכבים", אך נתקל שוב ושוב בתשובות שליליות. אלייך, ג'ורג':

**

"כשקיבלתי את העסקה ליצירת הסרט 'אמריקן גרפיטי', אולפני 'יונייטד ארטיסטס' שאלו אם יש לי רעיון נוסף, ואמרתי שיש לי משהו שמתרחש בחלל. הם אמרו- 'יופי, נעשה גם את הסרט הזה'. כשסיימתי את 'אמריקן גרפיטי', האולפנים החליטו שהם לא רוצים להפיץ את הסרט. הייתי מדוכא, מרושש לחלוטין, וידעתי שאני חייב לקבל עבודה נוספת. חזרתי אליהם עם הרעיון של הסרט שמתרחש בחלל והם דחו אותו. החלטתי ללכת עם זה לאולפני 'יוניברסל', אבל גם הם סירבו לשמוע".

מתוסכל, הסתובב לוקאס ברחובות וניסה להבין איך מנקודה בה הצליח לביים סרט ולמכור את הרעיון של הסרט הבא, הוא נותר בלי כלום ביד. "בסופו של דבר, בניסיון שלי להקרין את 'אמריקן גרפיטי' לכל מי שרק היה מוכן לראות, ראש האולפנים של 'פוקס' צפה בו ואמר- 'אני אוהב את הסרט הזה, אתה מוכשר מאוד. מה אתה רוצה לעשות הלאה?".

"ובכן, אני מנסה לעשות את סרט החלל הזה", אמר לוקאס.

"אוקיי, אני אממן את כתיבת התסריט שלו".

לוקאס קיבל 20 אלף דולר כדי לכתוב את התסריט של "מלחמת הכוכבים", או כפי שהוא מגדיר זאת- "כסף שאיפשר לי לנשום ולאכול ארוחה נורמלית".

הקולנוען הרעב הלך הביתה, ולאחר כמה חודשים העמיד דראפט לסרט שאורכו שש שעות. "הבנתי שהם לעולם לא יהיו מוכנים להשקיע בסרט כל כך ארוך. החלטתי להגיש רק את החלק הראשון של הסיפור, ולקוות שהסרט לא ייכשל כך שייתנו לי להפיק את שני הסרטים הבאים".

למזלם, 'פוקס' אמנם הפיקו את "מלחמת הכוכבים", אך עד לרגע האחרון לא היו משוכנעים שמדובר בסרט מצליח. היטיבו לתאר זאת אנשי השיווק באולפנים, כשקבעו כי אף סרט מדע בדיוני לא הרוויח יותר מ-10 מיליון דולר, ושום סרט שהמילה "מלחמה" מופיעה בשמו לא הרוויח יותר מ-7 מיליון דולר.

הסוף ידוע: הסרט "מלחמת הכוכבים", שהופק בשנת 1977 עם תקציב של כ-11 מיליון דולר, הכניס עד כה מעל למיליארד דולר, וסלל את הדרך לסדרה שלמה של סרטים, שגלגלה כבר מעל ל-6 מיליארד דולר.

**

עכשיו לכו לכתוב.


Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
No tags yet.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page